FHI HRM Seminar 2019


FHI HRM-ACTUALITEITENSEMINAR 2019

Zo komt u goed beslagen ten ijs en
voorkomt u vervelende verrassingen in het nieuwe jaar!

 

Wil je meer weten over de veranderingen in arbeidsrecht en tevens op de hoogte worden gebracht van HR-trends en ontwikkelingen? Dan is dit seminar, speciaal voor de bij FHI aangesloten lidbedrijven, bij uitstek de plaats waar je deze informatie vandaan haalt en tussendoor kunt sparren met andere HR-professionals uit de technologiebranches!

Programma

 

Het FHI HRM-Actualiteitenseminar vindt plaats bij FHI, Leusderend 12 in Leusden.

 


 

Sessies

Actualiteiten Arbeidsrecht

door Tjeerd Hoekstra, CMS

Tijdens de introductie zet Tjeerd Hoekstra van CMS de actualiteiten binnen het arbeidsrecht uiteen. Per 1 januari 2020 treedt de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) in werking. Tjeerd bespreekt wat daarvan de impact is op jouw HR-beleid. Daarbij wordt onder meer ingegaan op de veranderingen in het ontslagrecht en in flexibele arbeidsovereenkomsten. Aan de hand van pakkende praktijkvoorbeelden worden handvatten gegeven hoe je deze ontwikkelingen in jouw HR-beleid kunt verwerken.

 


Parallelsessie 1a

Nee, wij vallen niet onder het PMT!

door Ruud Rooker, HBR Brancheverzekeringen i.s.m. HBR Pensioen

Is dat zo?
De arm van het bedrijfsPensioenfonds voor de Metaal en Techniek reikt verder dan je denkt!

In deze presentatie komt de invloed van de werkingssfeer van het PMT uitgebreid aan de orde en krijg je tips om de pensioenverwurging tegen te gaan. Hoewel voor sommigen het PMT onvermijdelijk is.
De verscherping van de verplichtstelling is een goed moment om dit weer te toetsen.

Afgesloten wordt met het laatste pensioenakkoord en enkele HRM-tips in de verzuimsfeer.

 

Parallelsessie 1b

Nieuwe medewerkers vinden? Zo doe je dat!

door Sara Cauwenbergh, Evangelist Benelux at Indeed

De meeste werkgevers kunnen erover meepraten: het is vandaag de dag ontzettend lastig om de juiste medewerkers aan te trekken. En het wordt nog moeilijker als je op zoek bent naar schaars, technisch talent met specifieke vaardigheden. Sommige vacatures staan maanden open of worden zelfs helemaal niet ingevuld. In deze interactieve sessie laat Sara Cauwenbergh, zien hoe je ervoor zorgt dat de juiste kandidaten jouw vacatures vinden, erop klikken en daadwerkelijk solliciteren.

In deze workshop leer je hoe je effectieve vacatureteksten schrijft. Ontdek hoe je de perfecte balans vindt tussen het geven van voldoende details – zodat kandidaten precies weten wat de functie inhoudt – terwijl je de tekst tegelijkertijd zo kort en duidelijk mogelijk houdt.

Leer hoe je:

  • Hogerop komt in de zoekresultaten door passende vacaturetitels te schrijven
  • Kandidaten aantrekt met een relevante en triggerende functieomschrijving
  • Taken en verantwoordelijkheden zo beschrijft, dat kandidaten direct enthousiast worden.

Afsluitend zal Leonie van der Smeede, online marketeer bij FHI, toelichten wat de voordelen zijn als lidbedrijf van FHI om een pakkende vacature te plaatsen op FHI Digitale Service, de online-activiteit van FHI. Deelnemers van deze parallelsessie mogen gratis een vacature plaatsen in de vacaturebank van FHI.

Als Recruitment Evangelist Benelux helpt Sara werkgevers en recruiters met hun zoektocht naar de juiste nieuwe medewerkers. Dit doet zij op basis van diepgaande data-analyse in combinatie met haar inzichten in online job search. Voordat ze bij Indeed aan de slag ging, hielp Sara bedrijven te laten groeien door het inzetten van de juiste digitale marketingmix.

 


Parallelsessie 2a

Voorkom dat gezonde werkdruk omslaat in ongezonde werkstress

door Haley Lancaster, ArboNed

Een gezonde werkdruk is prima, maar wat als deze omslaat in ongezonde werkstress? En dit zelfs leidt tot verzuim? Welke rol speelt leefstijl hierbij en wat kunt u zelf doen als werkgever? Op deze en meer vragen gaan we in tijdens de kennissessie. Relevant, want:

  • Werkstress is beroepsziekte nummer 1
  • Mensen die goed in hun vel zitten, hebben daar niet alleen privé, maar ook op het werk voordeel van
  • Leefstijl heeft een grote impact op gezondheid en werk.

De deelnemers aan deze sessie kunnen ter plekke een ‘mini-health check’ laten doen!

Als organisatiepsycholoog is Haley Lancaster gericht op  het creëren van een werkomgeving waar mensen hun best kunnen en willen geven. Leidend hierin is ‘leiderschap’: openheid, aandacht voor de mens én gezamenlijke verantwoordelijkheid creëren. Hierdoor ontstaat een gezonde werkomgeving waarin dingen besproken worden, oplossingen gevonden worden en mensen vitaliteit en duurzaam inzetbaar blijven.

Parallelsessie 2b

Is het beoordelingsgesprek verleden tijd?

door Geke Schuiteman, Bureau Baarda

Steeds meer bedrijven kiezen er voor het traditionele beoordelingsgesprek af te schaffen. De belangrijkste redenen; het kost teveel tijd en levert te weinig op. Betekent dit dat er binnen die organisaties helemaal geen gesprekken meer worden gevoerd? Dat is allerminst het geval, de behoefte aan een geformaliseerd gesprek blijft. Maar hoe dit vorm te geven op een manier die past bij de huidige ontwikkelingen binnen veel organisaties?

Onder invloed van nieuwe organisatievormen als Agile en Holacracy verandert de rol van leidinggevenden (of is deze positie helemaal komen te verdwijnen). Millenials komen in grote getale op de arbeidsmarkt. Opgegroeid in een digitale wereld en gewend resultaatgericht te werken. Waar liggen hun behoeften?

Allemaal aspecten waar je rekening mee moet houden als je ervoor kiest het beoordelingsproces opnieuw in te richten.

Tijdens deze parallelsessie neemt Geke je mee in de belangrijkste ontwikkelingen en nieuwe inzichten rondom dit thema. Ze gaat in op de wijze waarop je het performance development opnieuw kunt inrichten en geeft voorbeelden van moderne manieren van beoordelen bij andere organisaties.

 


We sluiten het programma gezamenlijk af met een HAKA-workshop: het wereldberoemde fenomeen uit Nieuw Zeeland voor verbinding, energie en teambuilding!

Zoals je van ons gewend bent, eindigen we met een netwerkborrel om nog even gezellig na te praten en de opgedane ervaringen met elkaar te bespreken.

 


 

Aanmelden en kosten

Aanmelden kan via de aanmeldknop bovenaan deze pagina. De kosten bedragen €229,- exclusief btw per persoon voor leden van FHI of MinacNed (inclusief consumpties).
Voor niet-leden € 499,- exclusief btw per persoon.

Annulering geeft geen recht op creditering van kosten, wel kan een vervangende deelnemer worden aangemeld.

 

Wij maken je erop attent dat er foto’s gemaakt worden tijdens het FHI HRM-Actualiteiten seminar ter publicatie op de FHI-website. Mocht je hier bezwaar tegen hebben, dan kun je  u dat hier aangeven, zodat wij er zorg voor kunnen dragen dat je niet herkenbaar op de foto vermeld staat.

 

De programma’s van de vorige edities van het FHI HRM-Actualiteitenseminar kun je hier vinden:

 

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:

 

Als FHI-lid kunt u gratis of tegen gereduceerd tarief gebruik maken van diverse diensten en producten.
Meer informatie: FHI-diensten. Inloggen op: FHI-Extranet.