Serious gaming heeft een ander primair doel dan puur vermaak. Er zijn games waarmee artsen een operatie voorbereiden en cruciale handelingen digitaal oefenen. Er bestaan serious gaming toepassingen waarmee de jeugd hun rijvaardigheid oefent. In het onderwijs wordt steeds meer tijd besteed aan het werken op de computer, de I-pad en het spelen van educatieve games. Maar tegelijkertijd steeds minder tijd aan bewegen. En dat terwijl bewegen voor de jeugd ontzettend belangrijk is voor het ontwikkelen van een actieve leefstijl.
Een interactieve speeltoestel ontwikkelen bedoeld voor kinderen, waar zij spelenderwijs leren rekenen, taalvaardigheid verbeteren en leren samenwerken. Want spelen en bewegen moet vooral LEUK zijn, ook als het tegelijkertijd leerzaam is! Dat was de uitdaging van Yalp voor KITT Engineering, gebruikmakend van een unieke combinatie van LED, Touch, Sound en Sensor technologieën kwam de MEMO tot leven. De MEMO werd in 2013 als beste speelconcept gekozen en het prototype werd in 2014 verder uitontwikkeld tot een robuust product.