Een potentieel intelligent gebouw en dan?
Eind 2019 heeft Triodos Bank een nieuw kantoor in gebruik genomen. Modern en passend bij Triodos Bank en deze tijd. Activity based working als uitgangspunt vraagt ook meer informatie en inzicht om het gebouw te managen
Er is de nodige techniek aangebracht die op zichzelf allemaal automatisch en/of op basis van zelf genererende data gestuurd kunnen worden. De vraag is dan ook of die data niet alleen technisch te gebruiken is maar ook voor het dag/dagelijkse beheer van een facilitaire afdeling en door de gebruikers van het gebouw.
Om vervolgens na te denken over een dashboard voor facility management, een community app en aanverwante software.
De organisatie overtuigen, na Covid19, dat het kantoor echt anders gebruik wordt, zonder historie te hebben opgebouwd en dat daar een andere manier van managen bij hoort die o.a. ook HR en directie kunnen faciliteren in hun behoefte om inzicht te hebben in de manier waarop er nu gewerkt wordt. Voor facilitair vooral in termen van bezetting en benutting van onze mooie werkomgeving.
Zelf kennis opbouwen over de beschikbare techniek, data, datapunten, (cloud)oplossingen en hoe data dan kan leiden tot inzicht en kennis alvorens na te denken over de meest relevante oplossing voor nu en in de nabije toekomst is een uitdaging gebleken.