Voor de deelnemers van E&A 2015 worden verschillende communicatie tools ontwikkeld. Met behulp van deze promotiemiddelen is het voor de exposanten van de beurs mogelijk zelf hun relaties en klanten uit te nodigen en te attenderen op hun beursdeelname. Zo wordt er gewerkt aan een interactieve site waar exposanten een eigen profiel krijgen en zelf hun eigen nieuws op kunnen plaatsen. Deze nieuwsberichten verschijnen ook op de homepage van www.eabeurs.nl en worden automatisch aan het twitteraccount van de beurs gekoppeld. Bezoekers aan de site komen via de exposantenlijst terecht bij de exposantenprofielen waar zij de informatie over de exposanten kunnen lezen.
Een andere mogelijkheid is de unieke registratielink. Alle exposanten ontvangen eind januari/begin februari per mail informatie over het gebruik van de eigen registratielink. Met deze link kunnen de deelnemers eenvoudig en snel hun eigen relaties per mail uitnodigen voor een gratis beursbezoek. En dat is niet het enige voordeel. Exposanten die gebruik maken van deze link maken kans op het winnen van de Marketing Communicatie Cup en daarmee gratis standruimte voor de volgende editie van de beurs.
Naast de interactieve middelen die ontwikkeld worden, wordt er ook door verschillende mediapartners volop aandacht geschonken aan E&A 2015. Door middel van redactionele aandacht, beursbanners op de site, advertorials in de nieuwsbrieven en een aantal advertenties in de vakbladen wordt E&A breed gepromoot. Houd www.eabeurs.nl in de gaten voor de lijst met mediapartners.