Tijdens EMC-ESD in de Praktijk komen zowel EMC als ESD issues in de automotive branche aan bod. Hoe zit het met de EMC veiligheid van elektronische systemen in een auto? Welke maatregelen moeten worden genomen? Welke ontwikkelingen zijn er en wat voor invloed heeft het op de robuustheid? Aan de hand van enkele praktijkvoorbeelden geeft Istwaan Knijff van Sensata aan welke maatregelen fabrikanten nemen om tot een robuust eindproduct te komen.
Ieder nieuw autoplatform kent steeds meer elektronische systemen. Maar hoe komt het dat de bekende “GSM stoorpiepjes” wel te horen zijn op een gewone radio maar nooit op een autoradio? Sensata benadrukt dat de integratie van nieuwe systemen in een omgeving waar kosten, ruimtegebrek en veiligheid een grote rol spelen, een enorme uitdaging zijn voor de EMC veiligheid.
Tijdens EMC-ESD in de Praktijk gaat spreker Bart Huitsing van NXP in op de trends in ESD bescherming van IC’s in de automotive. Voor de automotive IC-markt is namelijk het halen van specifieke ESD eisen een must. Al in het eerste stadium van het ontwikkelproces wordt uitgebreid rekening gehouden met de impact van de benodigde ESD robuustheid. In de afgelopen jaren zijn er diverse ontwikkelingen geweest op het gebied van ESD voor automotive IC’s die zo elk hun effect hebben op design en strategie. Zo zijn standaarden herzien, white papers die pleiten voor lagere ESD niveaus gepubliceerd, maar worden er ook meer en meer system-level ESD eisen (zoals IEC 61000-4-2, maar ook ISO 7637) aan deze halfgeleider componenten gesteld.
Meld u aan voor een bezoek aan EMC-ESD in de Praktijk.