De eerste lezing van EMC-ESD in de praktijk wordt gegeven door KLM. De spreker gaat in op de radiosignalen waar een vliegtuig mee te maken krijgt bij onder andere het stijgen en landen. Wanneer u in een vliegtuig stapt, moet voor de veiligheid alle draadloze functionaliteit worden uitgeschakeld. Er zijn veel richtlijnen en regels om de veiligheid te verbeteren. Hoe zorgt KLM dat ze de veiligheid kunnen waarborgen? In de aansluitende lezing van Movares worden de spoorwegen behandeld, een legacy systeem, waarvan gegevens vaak slecht bekend zijn.
Wat gebeurt er wanneer er aan een trein een nieuwe cabine wordt toegevoegd, of er komt airco in de trein en er treden defecten op? Hoe zit het met de veiligheid? Tijdens de lezing van Movares wordt aangegeven hoe men deze veiligheid (en EMC) toch kan garanderen aan de hand van een studiecase.
In de afsluitende presentatie gaat KHBO in op de never ending EMC cirkel. Er wordt aandacht besteed aan nieuwe uitdagingen, die het gevolg zijn van zowel de evoluerende technologie en techniek, maar ook van nieuwe toepassingen. Hoe zit het met laag frequente EMI doordat auto’s elektrisch worden geladen? Wat voor impact hebben simulatietechnieken en hoe zit het met de evolutie in de IC’s (3D opbouw)? Kom naar de lezing en krijg antwoord op deze vragen.