Nieuwsbrief februari 2022
Van de voorzitter
Beste Leden van de EMVT-vereniging,
Na de COVID19 persconferentie van afgelopen dinsdag ziet het er wat betreft het verenigingsjaar veel rooskleuriger uit, met name voor het elkaar weer fysiek ontmoeten.
In deze nieuwsbrief vindt u naast informatie over de aankomende bijeenkomsten ook een artikel van KWx en een interview met ondergetekende in het KEMA-blad Testingly.
Ik wens u veel leesplezier en een goede gezondheid en tot ziens op een fysieke bijeenkomst van de vereniging.
Overzicht activiteiten 2022: Om alvast in uw agenda te noteren
- 18 maart 2022: 13.00 – 14.00 uur Lunchsessie digitaal via Microsoft Teams
- 8 april 2022: 9.00 – 13.00 uur Bezoek ESP Lab TU Delft en matchmaking Platform energie
- 14 juni 2022: Energy Storage/Power Electronics event Congrescentrum 1931 Den Bosch
- 21 juni 2022: Bezoek Dekra en matchmaking EMC-ESD vereniging
- 14 september 2022: Bezoek Cobra Kabel/Eemshaven
- 23 september 2022: 13.00 – 14.00 uur Lunchsessie digitaal via Microsoft Teams
- 23 november 2022: Algemene Ledenvergadering EMVT vereniging
EMVT-lunchsessie
Vrijdag 18 maart geven Guillermo Mier en Siddharth Kumar hun presentatie tijdens de EMVT-lunchsessie.
De titel van de presentatie van Guillermo (TU Delft, nu DNV) is “Optimize the application of the PEA method for measurements of the space charge phenomena in HVDC components”. Siddharth (TU/e, nu Hitachi Energy) praat u bij over “Electrical breakdown investigation in CO2 for high voltage equipment”.
Meldt u nu aan voor de lunchsessie door een mail te sturen naar miranda@fhi.nl, o.v.v. Lunchsessie.
Bezoek ESP Lab
Begin oktober 2021 heeft de opening van ESP Lab/TU Delft plaatsgevonden. Tijdens deze opening was er slechts plaats voor een select aantal genodigden, maar op vrijdag 8 april kunt u als EMVT-lid kennismaken met het nieuwe lab. Wilt u hierbij aanwezig zijn? Meldt u dan hier aan, o.v.v. ESP lab.
The road towards a sustainable traction industry
Reducing environmental pollution is one of the biggest challenges we are facing today. There are many global policies on climate control, in particular related to low carbon transport and infrastructure where the main aim is to reduce emission within the mobility sector by 50% in the next few decades.
Emissions must decrease while the demands for transportation keeps increasing
In order to meet the goal of keeping the global climate at a level below 2 degrees of pre-industrial levels, the emissions of greenhouse gases (GHG) have to go down, while the demand for transportation rises globally. Rail transport is already a quite efficient mode from an ecological and economical point of view. Still, I have always believed that clear methodologies have to be formed to ensure the most resource-efficient way of operating this mode of transport in the future.
Lees meer …..
Testingly: interview Peter Vaessen
“My name is Peter Vaessen, I have a background in power engineering, and started working at KEMA – key goal at for power engineers at the time and sometimes still is – 36 years ago.
Before that, I was awarded a cum laude MSc degree in electrical power engineering from Eindhoven Technical University, The Netherlands, in 1985. The same year I joined KEMA (now a CESI brand). Lees meer ……