Workshop Personal Branding-Social Selling


De essentie van personal branding  & social selling in één oogopslag
Hoe pluk jij nu de vruchten van social selling en haal je meer new business uit online

Klanten via social media. Iedere ondernemer droomt ervan en enkelen lukt het. Hoe zou het voor jou als MKB-ondernemer zijn als je van jouw volgers klanten kunt maken? Als je de verbinding weet te leggen met iemand, die in echte face to face ontmoetingen eigenlijk als vanzelfsprekend gaan.

Online laat je jezelf zien zoals je bent, dan bouw je een relatie op met fans die alleen bij jou willen kopen. In deze workshop helpt Annemieke van Waterschoot je om jou als MKB-ondernemer goed online zichtbaar te zijn, op de manier die bij je past.

Herken je dit als ondernemer/medewerker:
– Je bent uren per dag kwijt aan social media en ontvangt nauwelijks response?
– Online communicatie voelt niet persoonlijk, want hoe doe je dat vanuit een organisatie?
– Je hebt geen idee waarover je een bericht moet maken, de berichtenstroom stagneert.

Jouw volgers willen jouw merk op social media herkennen. Zorg voor consequente uitstraling en blijf jezelf, op social media, in je nieuwsbrieven en in al je uitingen.

Online blijven ondernemers vaak oppervlakkig en afstandelijker dan dat ze daadwerkelijk zijn. Als volger voel je je niet verbonden, het verschil tussen aanbieders is dan voor online bezoekers niet duidelijk. Je presentatie mist de unieke identiteit en dus overtuigingskracht. Hier laat je dan verbinding en omzet liggen.

Om je Social selling-uren echt effectief te maken, moet je focussen, heb je afbakening nodig. Wie zijn je meest kansrijke zakelijke klanten, waar zitten ze, waar hebben ze het over en wat en wie zijn de moeite waard om je tijd aan te spenderen?

Deze workshop is een verdieping van onze workshops Linked-in en content marketing en geeft o.a. antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is personal branding?
  • Hoe ontdek ik mijn personal brand?
  • Hoe kan ik mijn personal brand vormgeven?
  • Hoe zet ik personal branding in voor mijn organisatie?
  • Wat is de link tussen personal branding en Social selling?
  • Hoe goed ken je je klant?
  • Op welke kanalen kan ik Social selling toepassen?
  • Welke strategie hanteer ik voor Social selling?
  • Hoe ziet Social selling in de praktijk eruit?

Programma

12:00 inloop en lunch
12:30 Ontdek jouw personal brand
13:45 pauze
14:00 Jouw personal brand vormgeven
15:15 Strategie voor Social selling
16:15 Social selling in de praktijk
16:45 Vragen, afsluitende borrel

Doel: Handvatten hoe je personal branding en Social selling gericht voor je organisatie kan inzetten. Het creëren van vertrouwen door online content te delen met je “prospect”

Doelgroep: Ondernemers, Leidinggevenden, Directeuren, Marketing en sales medewerkers die interactie met (potentiële) klanten willen bevorderen.

Datum, plaats en locatie:
Deze workshop wordt 2 keer gegeven:
Donderdag 12 maart 2020 | 12:00 uur – 16:45 uur

Donderdag 18 juni, 2020 | 12:00 uur – 16:45 uur

bij FHI, Leusderend 12, 3830 AK Leusden

Aanmelden en kosten
Aanmelden kan via www.fhi.nl De kosten bedragen €160,- exclusief btw per persoon voor leden van FHI of MinacNed. Voor niet-leden €320,- exclusief btw per persoon.

Spreker:
Annemieke van Waterschoot
Spiegelei Communicatie
T: 06-466 145 45
W: https://www.spiegelei-communicatie.nl/
E: annemieke@spiegelei-communicatie.nl

Annemieke, helpt ondernemers en organisaties om goed online zichtbaar te zijn door te communiceren vanuit hun kern, hun identiteit. Zodat ze klanten en fans aantrekken die uitstekend bij ze passen en waar ze blij van worden.

Zelfs in grote organisaties is het belangrijk om persoonlijke berichten op te nemen online. Jezelf laten zien zoals je bent, zodat er een klik ontstaat. Want mensen praten met mensen, juist ook online. Ze wordt blij van ondernemers die met een ambitieuze drive hun boodschap willen verkondigen. Niet alleen denken, vooral ook durven doen. Dus na een goed plan op papier help ik jou en/of jouw team met de uitvoering. #actieindetaxi