Workshop Duurzaamheidscommunicatie
Slimmer communiceren over wat je nu echt doet aan duurzaam ondernemen!
Data, tijd, en plaats:
Deze workshop wordt 2 keer gegeven u kunt zich aanmelden voor 1 datum:
13 februari 2020 |12:00 tot 16:30 | FHI, Leusderend 12, 3830AK Leusden  Â
02 juni 2020 |12:00 tot 16:30 | FHI, Leusderend 12, 3830AK Leusden Â
Binnen de technologiebranches wordt duurzaam maatschappelijk verantwoord ondernemen steeds belangrijker. Klanten kiezen steeds vaker voor duurzame producten of diensten. Als bedrijf wil je dan ook actief extern communiceren over duurzame initiatieven zoals bijv. een fietsplan of elektrische leaseauto’s en over hoe jouw bedrijf zich inzet voor maatschappelijke vraagstukken. Welke producten in jouw bedrijf dragen bij aan een circulaire economie? Hoe zet je een geloofwaardig communicatieplan over duurzaamheid op? En hoe integreer je het onderwerp in je huidige communicatieplan?
Tijdens deze workshop geeft Nienke Trap antwoord op deze vragen. Zij laat in 7 stappen zien hoe je werkt aan succesvolle externe duurzaamheidscommunicatie. Je ontdekt onder meer hoe je duurzaamheid stap voor stap in je ‘corporate story’ (wat je doet, waarom je dat doet, waar je vandaan komt en waar je heen gaat) kunt integreren, hoe je dit verhaal goed kunt laten aansluiten bij de identiteit en tone of voice van je bedrijf en hoe je de dialoog met klanten aangaat. Met veel mooie voorbeelden en do’s en dont’s. Je gaat naar huis met praktische handvatten waarmee je direct aan de slag kan.
Doel:
Tijdens de workshop Duurzaamheidscommunicatie komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Duurzaamheid integreren in je corporate story
- Het onderwerp langzaam laten groeien in de corporate story
- Een doelstelling of missie formuleren
- Aansluiten bij relevante momenten: de duurzaamheidskalender
- Het verhaal achter je producten of diensten
- De dialoog met klanten aangaan
- Een verhaal dat goed aansluit bij je tone of voice
Doelgroep:
Deze training is voor iedereen die geloofwaardig en goed wil communiceren over duurzaamheid vanuit zijn of haar organisatie. Denk aan: Eigenaars, (senior) communicatieadviseurs, communicatie-professionals en medewerkers.
De setting is er op ingericht dat de deelnemers vragen kunnen stellen en onderlinge ervaringen kunnen uitwisselen. In de workshop is ook enige ruimte voor de persoonlijke case. Bij het aanmelden kunt u van te voren uw verwachtingen en vraagstukken doorgeven aan de spreker.
Aanmelden en kosten
Aanmelden kan via www.fhi.nl De kosten bedragen €160,- exclusief btw per persoon voor leden van FHI of MinacNed. Voor niet-leden €320,- exclusief btw per persoon.
Spreker:
Nienke Trap is cultureel antropoloog met een Master Environment and Resource Management. Zij is sinds 2008 verbonden aan Klimaatverbond Nederland, onder andere als projectleider van de landelijke energiebesparingswedstrijd Klimaatverbond Energy Battle en campagnes, zoals Warmetruiendag. Zij geeft (online) cursussen en workshops, o.a. voor Frankwatching. Haar expertise is communicatie over duurzaamheid. In haar aanpak zoekt ze naar de synergie tussen gedragspsychologie en technische maatregelen, waarbij betere samenwerking en meer communicatie centraal staan.
W: www.richtingduurzaamheid.nl
E: nienke@richtingduurzaamheid.nl