Hef- en reachtrucks zijn de afgelopen jaren geëvalueerd van een hulpmiddel om goederen te verplaatsen naar geavanceerde “machines” voorzien van tal van productie- en veiligheid verhogende technieken en systemen.
Aangezien deze technieken en systemen veelal gericht zijn op de basisfunctie van de hef/reachtrucks – het fysiek verplaatsen van goederen – bieden deze hierdoor niet direct meerwaarde op het gebied van registratie binnen logistieke processen. Deze registratie wordt vaak losstaand van de hef/reachtruck ingevuld met een door de chauffeur in de hand te houden handheld terminal of een in de hef/reachtruck te monteren truckterminal met daaraan gekoppelde handscanner.
Bij bovenstaande, toegepaste methodieken blijft de logistieke registratie – palletlabel en/of locatie – gebaseerd op een fysieke handelingen van de hef/reachtruck chauffeur. De praktijk leert dat deze werkwijze tijd kost, kan leiden tot registratiefouten en vaak niet ergonomisch kan worden uitgevoerd.
Ook is vastgesteld dat elke handeling die de hef/reachtruck chauffeur minder hoeft te doen – zeker handelingen die niet direct te maken hebben met het bedienen van de hef/reachtruck - bijdragen aan de algehele veiligheid.
Vierpool maakt hef/reachtrucks slimmer en veiliger door scanapparatuur in het vorkenbord te integreren (zie onderstaande foto’s). Hiermee kunnen zowel de pallet als ook de combinaties pallet en locatie automatisch worden gescand.
Deze methodiek resulteert in :
- een meetbare tijdsbesparing (niet meer manoeuvreren en positioneren alvorens te kunnen scannen)
- een hogere betrouwbaarheid (per vergissing scannen van de verkeerde locatie op een multi-level “verzamel” locatielabel)
- een verbeterde ergonomie (geen vreemde houding om de mast en/of reflecterende voorruit te ontwijken).
- meer veiligheid (de chauffeur hoeft zich alleen te focussen op de bediening van de hef/reachtruck.
Voor aanvullende informatie over bovengenoemde toepassingen, neem gerust telefonisch contact met ons op, Verkoop Binnendienst (Sales), tel: 0346 - 594 555.