Datacenter specialisten en telecom operatoren bieden al decennia lang datacenter, IT infrastructuur en communicatie diensten aan het MKB aan. Cloud diensten zijn een uitbreiding van dit pakket en bieden het bedrijfsleven meer flexibiliteit in de toegankelijkheid en het beheer van bedrijfsapplicaties. Voor steeds meer datacenter specialisten en telecom operatoren hoort cloud technologie tot het vaste portfolio en zorgt zo voor inkomsten in het domein van enterprise cloud en managed hosting.
Cloud is meer dan een verandering in eigendom van infrastructuur
Hoewel het lijkt alsof er bij enterprise cloud en managed hosting alleen een verandering in eigendom van de infrastructuur plaatsvindt is het veel meer dan dat alleen. Moderne datacenters in de cloud zijn gebouwd op virtuele computerplatformen met software-defined architecturen. Maar realiseer je wel dat de toegang tot die diensten over dezelfde WAN verbinding loopt die de organisatie met het internet verbindt. Cloud toegang heeft niet dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als de flexibele, gevirtualiseerde en centraal beheerde datacenters.
Gedeelde toegang kan leiden tot performance degradatie en de juiste werking van applicaties bedreigen
Wanneer gebruikers de beschikbare cloud access capaciteit moeten delen, heeft dit invloed op de quality of experience, performance van applicaties en SLA compliance. Servicedegradatie kan worden veroorzaakt door het gebruik van real-time video, bestandsoverdracht, communicatiediensten zoals Skype of MS Lync, software downloads maar ook DDOS aanvallen of ander ongewenst verkeer.
Allot Cloud Access Optimalisatie biedt de oplossing
De Cloud Access Optimalisatie oplossing van Allot helpt om de gedeelde internet toegang en het interne netwerk beter en efficiënter te beheren. Het garandeert de beschikbaarheid, performance en beveiliging van cloud applicaties en daarmee de Quality of Service die is vastgelegd in de SLA en die de gebruiker verwacht.
Allot Cloud Access Optimalisatie maakt het mogelijk om:
- De performance van applicaties onder een dynamische en veranderend gebruik te garanderen
- Performance verwachtingen af te stemmen met de eisen van elke cloud gebruiker
- Gedetailleerd inzicht te krijgen in het gebruik van applicaties en zo troubleshooting, QoS beheer, capaciteitsplanning en compliance vraagstukken te ondersteunen.
- Uptime van diensten te vergroten door verstoringen te lokaliseren en aan de bron te verhelpen
- Cloud data centers en gebruikers te beschermen tegen DDoS aanvallen en malware besmettingen die de dienstverlening en beschikbaarheid van applicaties kunnen verstoren