De functionaliteit van licht in de retail is krachtig. Als de verlichtingssystemen goed gekozen zijn, zorgt dat voor nieuwsgierigheid, het gewenste gevoel en concrete interesse. Door de juiste sfeer, passende kleuren en een goede nadruk op de belangrijke onderdelen bevordert dit de verkoop van producten in de retail. De verblijfsduur en het imago worden door licht ook positief beïnvloed. Dr. Dieter Gross van Lightspeed gaat in op de meest actuele trends en technologieën voor high-end retail lighting.
De krachtige voordelen van nieuwe lichtontwerpen voor high-end retail worden op verschillende vlakken bereikt. Een goed lichtplan in een winkel verlicht de gehele ruimte, benadrukt de speciale producten en geeft richting aan de klanten. Naast het gewenste gevoel kan het verlichtingssysteem ook communiceren met de klanten van de winkel. De spreker van Lightspeed neemt u mee in deze mogelijkheden.
Er worden op het event meer case studies met u gedeeld. De spreker van Xicato presenteert ervaringen die gebaseerd zijn op installaties over de gehele wereld. Dat zijn voornamelijk voorbeelden in musea, maar ook in retail en privé woningen. De installaties maken gebruik van verschillende combinaties van draadloze lichtregeling, sensoren en BLE beacons. De presentatie is gebaseerd op cases. De spreker toont foto’s, geeft een simpele demonstratie van de technologie en biedt een samenvatting van de leermomenten.
Hier kunt u het programma van het LED event in Nederland bekijken. Op de site kunt u zich ook aanmelden voor een gratis bezoek.