In de machinebouwindustrie wint servitization snel aan populariteit. Bedrijven richten zich steeds meer op het integreren van services in hun productgerichte aanbod. Deze verschuiving biedt kansen voor verbeterde klanttevredenheid, duurzame marktdifferentiatie en omzetgroei. Echter brengt het ook uitdagingen met zich mee. Organisaties moeten namelijk vaak complexe operationele, culturele en strategische veranderingen doorvoeren en hun klanten moeten de toegevoegde waarde van hun services inzien.
Door het serviceaanbod af te stemmen op de behoeften van de klant, de mindset te veranderen van product-focus naar service-focus en strategische partnerschappen aan te gaan kunnen machinebouwers nieuwe kansen voor groei en succes benutten in een servicegedreven economie.
IXON helpt machinebouwers bij een succesvolle transitie naar proactieve service provider, echter kunnen ze dat niet alleen. Daarom werken ze samen met sterke partners die over aanvullende specialismen beschikken. IXON levert de technologie in de vorm van een IoT platform, en hun partner Post en Dekker heeft de kennis en ervaring om machinebouwers te laten slagen bij deze transitie door een servicestrategie met bijbehorend verdienmodel uit te werken.
Ingenieursbureau Post en Dekker helpt OEM’ers al 25 jaar met het optimaliseren van orderprocessen, productportfolio’s en engineerwerkzaamheden. Door de groeiende trend naar proactieve services en de kansen die dit voor de machinebouwer brengt, biedt Post en Dekker een programma om de veranderende behoeften en pijnpunten van klanten te analyseren, om vervolgens mogelijkheden en oplossingen te ontdekken in nieuwe vormen van service.
Spreker: Klaas Praamstra – Post en Dekker namens IXON Cloud