CSi palletising vermindert zijn CO² voetafdruk door service op afstand met IXON Cloud

CSi palletising vermindert zijn CO² voetafdruk door service op afstand met IXON Cloud Door: IXON B.V.

CSi palletising levert volledig geïntegreerde materiaalverwerking en palletiseersystemen voor de fast moving consumer goods industrie. Van single robot palletiser cellen tot de snelste multi load & line palletiseermachines. Toegang op afstand via IXON Cloud helpt downtime en hun CO² voetafdruk te verminderen, en verbetert de responstijden en klanttevredenheid. CSi heeft een video gemaakt over hun remote service mogelijkheden waarbij verschillende technieken worden gecombineerd om aan de behoeften van de klant te voldoen.

CSi’s after sales team omvat een 24/7 support desk die verschillende toegangsmethoden gebruikt om hun klanten wereldwijd te ondersteunen. "We zijn een internationaal bedrijf en onze klanten produceren meestal dag en nacht", zegt Frans Mertens, Manager Middleware Software Solutions bij CSi. "Hoe sneller we een engineer die dienst heeft op afstand met het systeem kunnen verbinden, hoe beter. Zo wilden we ons serviceniveau echt verbeteren."

Aanvankelijk kon CSi niet rechtstreeks verbinding maken met hun installaties. Als de supportdesk op afstand toegang wilde krijgen, moesten ze hun klant om toegang tot hun jump server vragen. Dit vertraagde de responstijden, en dus ook de service die CSi leverde.

Bovendien brengen jump servers veiligheidsrisico's met zich mee en zijn ze niet langer geschikt voor veilige gebruikerstoegang. IXON Cloud loste dit probleem op met hun security maatregelen en een geavanceerd gebruikersbeheer systeem.

Oplossing

CSi levert de IXrouter nu standaard in al hun i-Pal producten om gebruik te maken van de voordelen die de oplossing voor hen biedt. Via de IXrouter kan CSi hun onderhoudsmonteurs rechtstreeks met de machines laten verbinden. Op de ingebouwde server verzamelen ze data en kunnen ze een industriële IP-camera aansluiten zodat ze op afstand mee kunnen kijken om zo de mean time between repairs (MTBR) te verkorten.

Sommige klanten kiezen ervoor om VPN alleen aan te zetten als het nodig is, anderen zijn altijd verbonden. VPN toegang is voor CSi klanten eenvoudig te regelen met een fysieke schakelaar.

In onderstaande video laat CSi zien hoe zij met IXON Cloud service op afstand verlenen. In de video toont CSi hun remote service mogelijkheden en hoe ze ervoor zorgen dat hun installaties bij een storing sneller weer up and running zijn:

Frans beschrijft: "In de video heeft onze klant een probleem met een van onze standaard robot oplossingen, de i-Pal. De klant is relatief onervaren met de robot en belt onze 24/7 helpdesk. De support engineer vraagt de klant om de VPN verbinding aan te zetten zodat hij op locatie toegang heeft tot de robot. De klant schakelt vervolgens het VPN in met een fysieke schakelaar waardoor de engineer op afstand toegang krijgt tot de machine. Hij kijkt op de teach pendant van de robot, ziet het programma van de robot en stelt de oorzaak vast."

De klant kan de IP-camera ook aansluiten op een cabinet socket en de IXrouter fysiek loskoppelen van het netwerk. "Dit voorbeeld toont aan dat de combinatie van IXON en CSi de machinestilstand in de fabriek kan verminderen", zegt Frans.

Resultaat

"Ons aanbod voor service op afstand groeit. Onze engineer kan meerdere klanten over de hele wereld op dezelfde dag ondersteunen, omdat het allemaal op afstand kan. Dit verlaagt zowel de reiskosten als onze CO² voetafdruk," zegt Frans. Dit sluit goed aan bij een van CSi's kernwaarden, die ook erg belangrijk is voor hun klanten: duurzaamheid.

Ook de reactietijd en uitvaltijd worden verminderd, wat de klanttevredenheid verhoogt. Bovendien krijgt CSi zonder beperkingen toegang tot de machine software. "Anders dan voorheen kunnen we nu de teach pendant overnemen en camerabeelden toevoegen, omdat we een VPN-verbinding kunnen opzetten. Hierdoor kunnen we diep in de programmering van de robot kijken en dus preciezer analyseren."

Frans vult aan: "We zijn ook erg enthousiast over de data logging- en alarm mogelijkheden en zijn hierover in contact met onze klanten. Hiermee zouden we informatie kunnen integreren in dashboards van klanten. Bovendien kan het worden gecombineerd met CSi's Middleware Software Suite genaamd More."