Digitalisering staat hoog op de agenda bij het FHI en daarom is het uitgebreide ledenprofiel sinds dit jaar sterk verbeterd. Het doel daarvan is om de online vindbaarheid van de leden te vergroten. Naast een geüpdatete profiel is ook de komst van een (online) redacteur een voorbeeld van de huidige digitaliseringsslag. Frank van de Ven helpt ondernemers uit de branche Industriële Elektronica die moeite hebben met het maken van content.
Volgens Frank vergeten organisaties nog wel eens om te investeren in een (goede) tekstschrijver. Dat gebeurt in de hoop om geld te besparen, maar in het slechtste geval loopt een ondernemer door zo’n beslissing juist omzet mis. “Als jij online naar informatie zoekt, verwacht je een goed werkende website aan te treffen”, stelt de redacteur. “Een eerste contactmoment staat of valt met communicatie. Je verliest direct je geloofwaardigheid als je dt-fouten maakt of kromme zinnen schrijft. De kans is dan zeer groot dat potentiële klanten afhaken. Ook een traag inladende website kan een afknapper zijn.”
Naast taalkundig correct moet een goede tekst ook aantrekkelijk geschreven zijn. “Je moet de juiste snaar weten te raken bij de lezer”, weet Frank. “Als jij weet waar jouw doelgroep behoefte aan heeft en tegen welke problemen zij oplopen kun je daar op inspelen met jouw content. Doordat je aangeeft te weten wat jouw klanten bezighoudt, neem je hen serieus. De bezoekers van je website ‘zien’ dat jij verstand van zaken hebt en zullen jouw expertise vaker aanspreken en van je diensten gebruikmaken.”
Behalve geschreven tekst is video of audio ook een mooie manier voor bedrijven om zich in de kijker te spelen. Als je op de homepage een bedrijfsvideo plaatst, weten bezoekers direct waar je voor staat en wie er werkzaam zijn bij je onderneming. “Je geeft je bedrijf letterlijk een gezicht”, besluit Frank.
Meer weten over deze service? Klik dan op deze link.