De eerste vergaderingen voor de projecten en seminars van de World of Motion & Drives vonden in november 2021 plaats. Het mag nadrukkelijk benoemd worden, dat de betrokken bedrijven kansen zien en gebruik willen maken van het collectieve podium dat geboden gaat worden. Die mogelijkheid staat nog open voor meer exposanten. Door gezamenlijk te werken aan seminars en projecten wordt neutrale deskundigheid naar bezoekers en dus (potentiële) klanten gecommuniceerd.
Door de Europese ontwikkelingen rond beurzen in november zien betrokken FEDA-leden zowel concrete kansen in een FEDA Lounge als het bereiken van doelgroepen met neutrale inhoud. Deelnemers aan een paviljoen hebben altijd al de voordelen gehad dat veel voorbereidingen door de organisatie van WoTS gedaan worden. In deze tijd, waarin beurzen opeens verplaatst kunnen worden, is dat gemak extra voelbaar en worden risico’s beter opgevangen.
Daarnaast kan op meerdere manieren aandacht voor exposanten gevraagd worden. Met presentaties op de beursvloer trekt de exposant specifieke bezoekers en dankzij de collectieve standbouw valt het geheel beter op. Met actieve techniek in de stands wordt bezoek ook gestimuleerd. Door meer communicatie rondom dit soort projecten, krijgen potentiële klanten al vanaf april 2022 informatie over de deelnemers.
Een gemiddelde bezoeker plant een bezoek van ongeveer vier uur in. Voor alle exposanten geldt, dat het dan niet meer kan afhangen van de plek die een stand op een beursvloer heeft. Het is dan de vraag hoe een exposant zijn eigen klanten van te voren informeert, welke afspraken zijn gemaakt, welke voordelen van oplossingen van tevoren zijn gecommuniceerd en hoe gaat dit landen bij de verschillende doelgroepen.
Voor zowel grote als kleine bedrijven zijn dit sterke kansen, omdat de database van de organisatie in de algemene bezoekerswerving met deze content gevuld wordt. Dat versterkt uw eigen marketing. Neem contact op met Willemijn de Groot, om te kijken waar die kansen nog meer aanwezig zijn.