Ruim tweehonderd exposanten verzamelden zich dinsdag 15 mei in het Mediaplaza in de Jaarbeurs Utrecht voor de Kick-off van de WoTS. De beursorganisatie maakte hen met inspirerende en praktische break-out sessies en een motivatiespreker enthousiast voor de WoTS in oktober.
Doel van de Kick-off is om (potentiële) exposanten handvaten te geven om het beursbezoek te vergroten. Zo werden zij geïnformeerd over de diverse marketingmogelijkheden en de mediakit op de WoTS-website.
De opening van de Kick-off werd verricht door FHI-directeur Paul Petersen, waarbij ook de vragen van een aantal exposanten werden beantwoord. Daarna vertelden Ron De Keersmaeker (Tetra Pak), Pieter Oosterhof (Bosch Rexroth) en Hans Zijlstra (Elincom Electronics) hoe zij voor de vorige editie op verschillende manieren meer bezoekers naar de WoTS en hun stand wisten te trekken.
Vervolgens was het tijd om via een aantal break-out sessies de exposanten nader te informeren over eigentijdse mogelijkheden voor bezoekerswerving. Eelco Themans verzorgde een beurstraining waarin een aantal slimme marketingmogelijkheden werden aangehaald, terwijl Janneke Kloosterman en Annieke Hoekman een aantal tips en trucs op het gebied van sociale media uit de doeken deed. Edwin Vlems belichtte tijdens zijn sessie de gunstige effecten van story-telling op sociale media om potentiële bezoekers te enthousiasmeren een gratis bezoek aan de WoTS te brengen.
Voordracht Kick-off WoTS
Afsluiter van de dag was Jan van Setten. In een hoog tempo en met een gezonde dosis humor wist deze motivatiespreker het publiek warm te krijgen hun best te doen voor de bezoekerswerving. Een aantal oefeningen, zoals beter leren luisteren, vormden onderdeel van deze energieke voordracht.
Met inmiddels meer dan vijfhonderd exposanten, bijna 17.000 afgenomen vierkante meters en een succesvolle Kick-off is duidelijk dat alle basisvoorwaarden voor een geslaagde WoTS voorhanden zijn. Nu is het onder andere aan de exposanten om de bezoekerswerving de komende maanden op volle toeren te laten draaien.