In MarketingMonday geven we tips & tricks op het gebied van online marketing. In het derde webinar dat afgelopen maandag plaatsvond, gingen we dieper in op het schrijven van content. Websiteteksten vereisen namelijk een andere aanpak dan kopij voor gedrukte media.
Uit onderzoek blijkt dat mensen moeite hebben om online de aandacht erbij te houden. Teksten op internet moeten daarom vluchtiger en beknopter zijn dan kopij voor gedrukte media. Literaire volzinnen doen het slecht online. Om op te vallen, moeten online teksten dus kort en bondig zijn. Schrijven is schrappen! Actief schrijven is ook heel belangrijk.
Een ander aandachtspunt is het maken van een contentkalender. Zo behoud je het overzicht en weet je wanneer je iets online plaatst. Door verspreid over de dagen informatie te posten, blijf je de aandacht trekken. In deze MarketingMonday gaan we daar dieper op in. In dit webinar bespreken we ook call-to-actions. Door activerende teksten en afbeeldingen te plaatsen, zet je de doelgroep aan tot actie. Over de doelgroep gesproken: weet je wie dat is en hoe je deze personen aanschrijft? In dit webinar stippen we al deze vragen aan en ontvangt de kijker handige tools. Voor alle MarketingMonday webinars geldt dat ze exclusief voor FHI-leden zijn.
Het webinar is hier terug te kijken.
De volgende editie van MarketingMonday vindt 3 mei plaats en gaat over social media. Meld u vandaag nog aan via deze link!