Op 8 juni staan diverse sprekers uitgebreid stil bij het testen van auto’s en trein (aandrijvingen). Naast mobility zijn renewable energy en de basics de centrale thema’s van deze conferentie. Benteler Engineering (gevestigd op de Automotive Campus in Helmond) heeft de beschikking over een high-tech durability test center (zie video). Tijdens de PLOT conferentie gaat Benteler in op deze duration tests. Wat zijn duration tests? Hoe worden ze uitgevoerd? En wat is de correlatie met de werkelijkheid? Ook Simon de Cock (SdC Engineering Consultancy) en Wim Platschorre (Strukton Rolling Stock) delen hun ervaringen met de bezoeker.
Simon de Cock van SdC Engineering Consultancy gaat in op de MIL standaard 810. De MIL standaard 810 presenteert een methode om uit gemeten trillingsbelastingen van een elektronische component in bedrijf een omgevingstest af te leiden. Dit gedachtengoed vond ook zijn weg bij de ontwikkeling van diverse standaards en zelfs bij de sign off van dragende voertuigcomponenten. Het relatief recente “Fatigue Damage Spectrum” heeft vooral bij elektronische componenten voor dieselmotoren een doorbraak gerealiseerd. De test methoden en resultaten worden besproken.
Wim Platschorre van Strukton Rolling Stock bespreekt een praktijkcase. Strukton ontwikkelt elektrische treinaandrijvingen voor binnenland maar zeker ook voor het buitenland. Zijn lezing heeft als titel ‘Elektrische treinaandrijvingen in India, hoe moeilijk kan het zijn?’.
Hier in Nederland valt het al niet mee om treinen probleemloos te laten rijden, maar de omstandigheden in bijvoorbeeld India zijn in sommige opzichten nog veel zwaarder. Strukton Rolling Stock levert daar elektrische aandrijvingen en boordnetten voor locomotieven en treinen. Gepresenteerd worden de typetesten tijdens de ontwikkeling en de ervaringen uit het veld, oftewel: wat er alsnog mis kan gaan en wat we daarvan leren.
Bekijk hier het totale programma en meld u aan voor een gratis bezoek.