De ontwikkeling van efficiëntere, compactere motoraandrijfsystemen is een topprioriteit voor fabrikanten van EV’s en HEV’s, evenals voor de spoorwegindustrie. Niet alleen de efficiëntie is daarbij belangrijk, ook de vermogensmeting. Daarom wordt er steeds meer gewerkt met Siliciumcarbide (SiC) -vermogenshalfgeleiders om de efficiëntie te verhogen en de omvang van de omvormers te verkleinen.
De verwachte voordelen van SiC-vermogenshalfgeleiders zijn kleinere passieve componenten die, dankzij de hogere schakelfrequenties en prestaties, bij een lager verlies dankzij de lage aan-weerstandwaarden. De lezing van Batenburg Mechatronica BV gaat onder andere over de expertise met betrekking tot vermogen, efficiëntie en verliesmeting van SiC-omvormers en motoraandrijfsystemen, samen met de werkelijke meetresultaten.
Bertram Padmo van Telerex vertelt tijdens zijn lezing over het draadloos opladen van elektrische voertuigen. Een nieuw vehicle assembly flexible pad is speciaal hiervoor ontwikkeld.
De overgang van verbrandingsmotoren naar elektrische aandrijving voor bussen is gaande. Meer informatie over remweerstanden voor elektrische auto’s wordt gegeven door Eddie Voorspoels van Danotherm Electric A/S. In zijn lezing verklaart hij de noodzaak, het type en de dimensionering van de remweerstand.
Klik hier voor het complete programma en meld u aan voor een gratis bezoek.
Wij maken u erop attent dat er foto’s gemaakt worden tijdens het Power Electronics event ter publicatie op de website. Mocht u hier bezwaar tegen hebben, dan kunt u dat hier aangeven.