KNAPP Group – From Supply Chain to Value Chain warehouses
Auto ID is een belangrijk element als het gaat over de automatisering van de samenleving. We horen er over in de media en kunnen er ook allemaal wat van vinden, maar het feit blijft dat het in volle gang is. De processen die kunnen worden geautomatiseerd, zullen in de nabije toekomst ook worden geautomatiseerd. Hier spelen factoren als de verhoging van de productiviteit, volledige reproduceerbaarheid van het proces, honderd procent traceerbaarheid van de producten en vermindering van uitval, schade en veiligheid een rol.
Meer en meer lees je over de inzet van AGV’s en volledig geautomatiseerde magazijnen. Dit alles om het proces dusdanig in te richten dat er zeer flexibel omgegaan kan worden met levertijden en klantvragen. 24/7 uitleveren op de tijd dat de klant het wenst is waarschijnlijk nu nog toekomstmuziek. Niet alleen het geautomatiseerde magazijnproces maar in de toekomst ook geautomatiseerd distributieproces komt steeds dichterbij. Want dat is wat de klant van tegenwoordig van ons verlangt.
Plenair spreker Sandra Slavinec, Business Development & Innovation Manager AutoID of ivii GmbH – KNAPP Group komt op het Auto ID event vertellen over hun magazijnoplossing, waarin zij shuttle systemen combineren met visual oplossigen en RFID om met de integratie van deze systemen klaar te zijn voor de toekomst.
Het volledige programma kunt u hier vinden. U kunt zich via deze link aanmelden voor een bezoek aan het Auto ID event.
Help, waar moet ik uit kiezen?
Je zult maar een nieuw magazijn moeten ontwerpen waar honderden tot duizenden producten dag in dag uit binnen komen en weer gaan. Of een bestaand magazijn wat al jaren draait moeten automatiseren met een identificatie systeem. Dan zal je bij een eerste inventarisatie uitkomen op tientallen oplossingen met voor- en nadelen. Zo kun je als vanouds gewoon barcodes gebruiken. Een systeem met lage investeringskosten maar met zo zijn eigen beperkingen. Het is eenrichtingsverkeer, heb je een beperkte datacapaciteit en zul je alle artikelen moeten scannen. Ook zal er bij gebruik in extreme weersomstandigheden snel vervanging moeten plaatsvinden, als de barcode niet juist is afgeschermd.
Is het probleem datacapaciteit, dan kun je dit opvangen door het gebruik van QR codes. De verwachtingen zijn dat deze methodes nog jaren lang zal worden gebruikt door het gemak en het kostenaspect.
RFID / NFC wordt steeds toegankelijker en biedt meer mogelijkheden, niet alleen door de brede adoptie binnen verschillende segmenten maar ook omdat het steeds beter betaalbaard wordt. Met de integratie van deze techniek ben je vele malen flexibel, biedt het naast een grotere hoeveelheid data ook tweeweg communicatie en is het te gebruiken met extreme omstandigheden. Maar dan zijn we er nog niet qua mogelijkheden.
Het aanbod groeit op het gebied van beacon technologie, wifi en bluetooth oplossingen. Ook zijn er veel ontwikkelingen betreft sensoren die weinig data doorgeven op grote afstanden, technieken als Narrow Band – Internet of Things(NB-IoT) en Long Range Wide Area Network (LORA). Al met al keuze genoeg, alleen moet de business case kloppen. Hierbij willen de sprekers en deelnemers van het Auto ID event u graag helpen. Zij hebben kennis van de vele mogelijkheden en zullen deze toelichten in het uitgebreide seminarprogramma tijdens het Auto ID event.
Het volledige programma kunt u hier vinden. U kunt zich via deze link aanmelden voor een bezoek aan het Auto ID event.
RFID is goud waard
Tag timing bij loopevenementen is inmiddels behoorlijk ingeburgerd, maar ook Access Control Systemen voor skigebieden zijn vandaag de dag niet meer weg te denken. Niet alleen leuk en makkelijk voor de gebruiker maar ook zeer nuttig voor de toepasser. De gebruiker ziet zijn positie, tijd en eventueel daaraan gekoppeld allerlei fun elementen zoals foto’s, video’s en dergelijke. Maar wat dacht u van de achterliggende business modellen?
Real time data over de gebruiker, wie wanneer zich waar begeeft is goud waard. Ook biedt het de mogelijkheden om voorafgaand reserveringen en tickets te verkopen. Hieraan gekoppeld ziet u het aantal aanwezigen en het aantal absenten. Om met deze gegevens inzichtelijk weer een totaal beeld te maken en de mogelijkheden gezamenlijk in te schatten voor de toekomst. Al met al gaat er een wereld aan mogelijkheden open met de integratie van RFID oplossingen. Ook voor u als gebruiker bieden RFID systemen mogelijkheden die u op voorhand nog niet voorzag. Denk aan de track en trace systemen, rapportagemogelijkheden en flexibiliteit.
Mocht u deze processen willen integreren dan is één factor zeer belangrijk: transparantie. Want uw proces wordt met een juiste integratie enorm transparant. Elk product kan worden gemonitord van het begin tot het eind, eventueel compleet met beeld en video. Met het oog op de toekomst, waar steeds meer producten uniek en klantspecifiek zijn, is de integratie van noodzakelijk. Ook de overheid verlangt van leveranciers dat zij de voedselveiligheid kunnen garanderen. Als leverancier moet u bewijzen dat u er alles aan hebt gedaan om de goederen in de processen te controleren. Geintereseerd in de meerwaarde van RFID oplossingen binnen uw proces? Graag nodigen wij u uit om het Auto ID event op 7 maart 2017 te bezoeken.
Het volledige programma kunt u hier vinden. U kunt zich via deze link aanmelden voor een bezoek aan het Auto ID event.