Binnen een bekend modehuis is in 2016 gestart met de uitrol van RFID technologie met als doel om de voorraad accuratesse te verhogen om zowel nee-verkopen te voorkomen als om web-orders tegen betrouwbare winkelvoorraad te kunnen alloceren. In de toekomst beogen zij innovatieve toepassingen hierop te kunnen baseren. De readers van de RFID-technologie zijn inmiddels in ruim 30 winkels ingezet, van Hangzhou tot San Francisco.
Mees Mutsaers, project manager van het RFID project, gaat in deze presentatie nader in op deze case, die is begeleid door Mieloo & Alexander Business Integrators.
Mieloo & Alexander is gespecialiseerd in “AutoID/RFID enabled supply chain improvement. Als Business Consultants ontwerpen, plannen en implementeren wij op AutoID en RFID technologie gebaseerde Internet of Things oplossingen voor Fashion & Apparel Retail, Industrie, Logistiek en voor Ladingdrager management.
Aan de hand van een groot aantal verschillende referentie projecten (bij bijvoorbeeld PostNL, Tata Steel, Suitsupply, Friesland Campina, Euro Pool System, Sekisui Alveo, Nobilia, Scania, Shawcor, Fokker, Cobelfret, REWE en Spotta) geeft Sander Merkx van Mieloo & Alexander een overzicht van de verschillende toepassingsmogelijkheden en business benefits van deze technologie, die door steeds meer bedrijven wordt omarmd.
U bent van harte uitgenodigd voor een bezoek aan het Auto-ID event op 17 april in Veenendaal. Logistieke partijen, industriële eindgebruikers, system integrators en machinebouwers kunnen het event kosteloos bezoeken. U kunt zich registreren via deze link.