Wi-Fi is niet langer een aanvullende netwerkverbinding rond het huis. Voor veel mensen is het zelfs de belangrijkste verbinding met het internet. Als het Wi-Fi ontvangst in huis slecht is wordt de eindgebruiker zonder het te weten verbonden met het 3G of 4G / LTE netwerk in plaats van met zijn of haar Wi-Fi netwerk. Wanneer Wi-Fi problemen in huis ontstaan, worden storingen gemeld aan de Service Provider. Geschat wordt dat 30 tot 40% van de service calls nu betrekking hebben op Wi-Fi problemen. Deze technologie is daarmee een voorname bron van frustratie bij eindgebruikers.
Airscout helpt monteurs om de optimale locatie voor een Wi-Fi access point te bepalen en de instellingen van het access point te optimaliseren. Het is een geautomatiseerde oplossing die de Wi-Fi-omgeving in kaart brengt waardoor de monteur de prestaties van Wi-Fi-apparaten kan beoordelen en vervolgens het access point optimaal kan installeren. Tijdens het Telecom Infra Event zullen wij uitgebreid stilstaan bij de mogelijkheden en toepassingen van deze oplossing. Mocht u vragen hebben of op voorhand meer te weten willen komen over de Airscout neem dan gerust contact met ons op.
Meer informatie: http://youtu.be/_pstwqEZhN0