De Corona-maatregelen zijn versoepeld en dat betekent dat wij, met inachtneming van de RIVM-adviezen, ook weer debiteuren bezoeken.
Wat is het voordeel van zo’n bezoek?
Onze mediators zoeken op locatie actief de dialoog om voor de nog openstaande vordering een oplossing te vinden.
Dit betekent dat de mediators letterlijk bij uw debiteur aan de keukentafel gaan zitten, om samen tot een oplossing te komen. Wij hebben ervaren dat door deze aanpak het wederzijds begrip vergroot wordt en dat dit veelal leidt tot betaling van de vordering. Dat laatste is uiteraard het doel. De mediators zijn volledig op de hoogte van het dossier, uitgerust met tablet en PIN en zijn gemachtigd om direct een betaalafspraak te maken of de vordering af te wikkelen middels een betaling. Lukt dat niet, dan zullen zij zo veel mogelijk informatie verzamelen om een goede beslissing te kunnen nemen over te ondernemen vervolgacties.
Wat kunt u verwachten?
U ontvangt na afloop van het bezoek een gedetailleerd bezoekrapport waarin een uiteenzetting wordt gegeven van hetgeen is aangetroffen door de mediator op locatie. Het rapport geeft de (persoonlijke) achtergronden weer van debiteur, de schouwing van de locatie met foto’s, de gemaakte (betaal)afspraken en een advisering over de volgende stappen in het incassoproces. Dit rapport ontvangt u per e-mail en is tevens op dossierniveau zichtbaar in ons klantenportaal.
Wat zijn de kosten voor het gebruik?
Voor het inzetten van de mediators betaalt u slechts een vaste fee (€ 87,50) per dossier. Dit is een zeer aantrekkelijk tarief. Door de inzet van Field Collections is de kans groot dat de vordering zonder het maken van hoge gerechtelijke kosten alsnog betaald wordt.
Hoe kunt u hier gebruik van maken?
U hoeft hier zelf niets voor te doen. Net als altijd ontvangt u aan het einde van het minnelijk incassotraject een advies van onze Collection Officers om een vordering al dan niet gerechtelijk op te starten. De inzet van Field Collections gaat in hetzelfde adviestraject mee en na uw akkoord zetten we de vordering door naar de mediators.
In het kort de voordelen van Field Collections op een rij:
- Volledig geïntegreerd binnen Ultimoo.
- Verlengstuk van het minnelijke traject.
- Verhoging van uw incassoresultaat.
- Een effectief en goedkoop alternatief naast de deurwaarder.
- Een maatschappelijk verantwoorde aanpak naar uw debiteur.
- Verhaalsinformatie en incassoresultaat in één.
- Landelijke dekking.
Speciale Corona-voorzorgsmaatregelen
Wij kunnen ons voorstellen dat u, gezien de uitzonderlijke situatie waarin we ons bevinden, twijfels heeft bij het inzetten van dit zeer persoonlijke middel. U kunt er zeker van zijn dat wij dit met de grootste zorg doen. Daarom hanteren we de volgende voorzorgsmaatregelen:
- Heeft een van onze medewerkers verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius: dan blijft men thuis om uit te zieken en laat zich vanaf 1 juni ook testen;
- Heeft een huisgenoot van een medewerker verkoudheidsklachten en koorts (38 graden Celsius of hoger) en/of benauwdheid: dan blijft men thuis.
- Onze huisbezoekers zijn uitgerust met mondmasker, handschoenen, desinfecterende handgel en desinfecterende schoonmaakdoekjes welke zij afhankelijk van de situatie die zich voordoet kunnen en/of moeten gebruiken;
- Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar. Op straat en ook bij de debiteur;
- Het handen geven slaan wij over en dit leggen wij de klant/debiteur ook uit;
- Onze huisbezoekers proberen niet met hun handen aan het gezicht te komen;
- Elke keer dat onze huisbezoekers in hun auto stappen, reinigen ze hun handen met desinfecterende handgel;
- Onze huisbezoekers hoesten en niezen in de binnenkant van hun ellenboog en gebruiken papieren wegwerpzakdoekjes;
- Wij bezoeken geen adressen waar veel (kwetsbare) mensen bij elkaar komen, zoals bijvoorbeeld een bejaardentehuis;
- Wij bezoeken geen kwetsbare oudere debiteuren. Indien de debiteur geboren is voor 01-04-1951 zullen wij niet aanbellen maar slechts een bezoekkaart in de brievenbus achterlaten.
- Indien wij twijfelen of het verstandig is om aan te bellen, of als een geboortedatum ontbreekt, dan zullen we eerst met u overleggen en anders een bezoekkaart in de brievenbus achterlaten.
- Op de envelop van de bezoekkaart van de adressen waar we niet aanbellen plakken wij een sticker met daarop de volgende tekst: Om verspreiding van het Coronavirus te voorkomen heb ik niet bij u aangebeld. Ik vraag u om zo spoedig mogelijk contact met mij op te nemen.
- Voordat wij een klant/debiteur de digitale documenten op onze tablet laten ondertekenen, maken wij de tablet schoon met een desinfecterend doekje en dit herhalen we na het ondertekenen. Wanneer de klant dit niet wenselijk vindt zullen wij de documenten namens de klant/debiteur ondertekenen en hiervan een opmerking maken in de bevestigingsmail die wij ter plaatse verzenden;
- Ons pinautomaat zullen wij voor en na het gebruik schoonmaken met een desinfecterend doekje. Wij nemen geen contant geld aan. Indien gewenst zullen wij een Mail to Pay betaallink naar de debiteur toesturen en de betaling monitoren.
Houd er dus rekening mee dat onze medewerkers u het advies kunnen geven om uw debiteur te laten bezoeken. Wilt u dat niet, dan kunt u dat uiteraard ook aangeven.
Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met mij op via onderstaande gegevens.
Met vriendelijke groet / Kind Regards,
Esther Kwa
Account Director
Ultimoo Group
Postbus 632
3440 AP Woerden
m: +31 655192681