Simulatietechnologie levert bijzonder veel voordelen op in opleiding, zeker wanneer de veiligheid op het spel staat. Steeds meer trein-, tram- en metromaatschappijen kiezen daarom voor de simulators van Transurb. Een mooi verhaal van hoe Belgische kennis en technologie internationaal vermarkt worden. Het hart van de hardware zijn de touchschermen van ELO. Welke simulator Transurb ook maakt, de ELO touchtechnologie verzekert een betrouware werking.
Simulatie op maat
Transurb Simulation maakt verschillende types simulators die intussen overal ter wereld zijn terug te vinden. Het geheim achter het succes is het maatwerk dat Transurb Simulation voor elke klant aflevert. “We leveren een volledig afgewerkt product af, aangepast aan de noden van de klant. Dat begint met ons team dat ter plaatse gaat om aan de hand van videobeelden een volledig 3D-model van de sporen te maken. Die software wordt dan toegevoegd aan de cabine.”
Transurb kan de volledige cockpit (Full-Cab) nabouwen voor de bestuurder, van de eerste tot de laatste knop, voor 100% herkenbaarheid. Maar ook andere oplossingen, van een compacte simulator (Compact) waarbij de cabine kan wisselen, tot zelfs een draagbare versie (Nano), een simulator met VR-bril (Mixed Reality) en een cloudmodel dat onderhoudstechniekers fouten in een virtuele trein leert opsporen (Cloud)
Perfect fit
Een van de belangrijkste elementen bij de simulator is uiteraard het scherm. Dat moet een haarscherp beeld geven, zodat de gebruiker altijd te zien krijgt wat hij moet zien. Daarvoor doet Transurb Simulation al jaren een beroep op DOBIT. “Onze simulators worden wereldwijd ingezet. Betrouwbaarheid is dan ook de belangrijkste eigenschap die alle componenten delen. Welke type ELO monitor we ook kiezen bij DOBIT, met opbouw, beugel of ingebouwd in de behuizing, we krijgen altijd duurzame touchtechnologie aangeleverd die werkt zoals ze moet werken. En dat is nodig, want de simulators worden zeer intensief gebruikt. Dat we er nooit klachten over krijgen, bevestigt dat we de juiste keuze gemaakt hebben.”