Apex Dynamics heeft haar AB-, ABR-, AF- en AFR-serie uitgebreid met een zogenaamde “spline” of “evolvente” uitgaande as die voldoet aan de internationale DIN5480 standaard. Deze maakt het mogelijk om met een kleine naaf zeer hoge koppels met hoge dynamiek over te brengen.
Diverse aanbouw mogelijkheden
Deze uitbreiding zorgt ervoor dat Apex Dynamics klanten nu kunnen kiezen uit 4 aanbouw mogelijkheden bij deze series; klemmen, krimpen, spie en evolvente.
Vanzelfsprekend heeft elke mogelijkheid zijn eigen voor- of nadelen:
- Klemmen (Krachtgesloten verbinding)
De keuze voor een klemkoppeling tussen as en naaf vraagt om een veel grotere naaf-diameter. - Krimpen (Krachtgesloten verbinding)
Het is eenvoudig, dankzij de j6 passing, om een naaf op de as te krimpen, deze is later alleen niet meer demonteerbaar. - Spie (Vormgesloten verbinding)
Deze verbinding wordt meestal toegepast maar kent drie belangrijke nadelen: er is altijd speling (ondanks de h9 passing), de spie kan vaak niet het maximale koppel van de tandwielkast overbrengen en de spie kan inslaan vanwege gevoeligheid voor wisselende momenten. - Evolvente (Vormgesloten verbinding)
De naaf blijft klein maar kan zeer hoge koppels met hoge dynamiek overbrengen, ideale oplossing bij de montage van bv een rondsel voor dynamische toepassingen.
Lees hier het hele artikel met mogelijkheden over deze spline as uitvoering...