Onze presentatie, die door Gilles Hendrikx wordt gepresenteerd, zal gaan over het stroomlijnen van de interactie tussen front-end developer en de backend-developer. Waar voorheen iedere wijziging aan het front-end leidde tot frustratie bij de backend-developer, zijn er tegenwoordig oplossingen die dit probleem omzeilen en waarmee de productiviteit enorm verhoogd kan worden.
Van voortdurend aanpassingen moeten terugsturen naar een andere afdeling binnen het bedrijf…
…Naar een doorlopend iteratieproces waarbij zowel front-end en back-end developers aanpassingen kunnen doen aan het product zonder elkaar in de weg te zitten of op te houden.
Wat wij oplossen is het feit dat er mogelijkheden bestaan voor Engineers en Designers om dat gene te doen waar ze goed in zijn. Door te kiezen voor moderne tools met een parallelle workflow kunnen Designers zonder enige code kennis goede GUI’s ontwikkelen zonder tussenkomst van een Software Engineer. Voorheen werden documenten uitgewerkt door de Designer en vervolgens werd dit vertaald naar Code door een Software Engineer. Dit zorgt er niet alleen voor dat dure Software Engineers bezet zijn met dat ze eigenlijk willen doen maar ook dat er compromissen gemaakt worden die het design niet ten goede komen.
Gilles Hendrikx, Logic Technology & Maximiliano Zapata, Crank
Klik hier voor de PDF-versie van de presentatie.